Ředitel Magistrátu hlavního města Prahy vyhlašuje dne 20. června 2023 v souladu s § 7 zákona
č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění
$ads={1}
pozdějších předpisů (dále jen “zákon o úřednících“) výběrové řízení na obsazení pracovního místaúředníka/úřednice
referent / referentka správního řízení – přestupky
v odboru dopravněsprávních činností Magistrátu hlavního města Prahy
(kód 2447)
Sjednaný druh práce: referent / referentka správního řízení – přestupky
Místo výkonu práce: Praha
Pracovní poměr: na dobu neurčitou
Platové zařazení dle nařízení vlády č. 341/2017 Sb. v platové třídě1 10, struktura platu: základní
plat v 10. PT (23.390 Kč až 34.370 Kč podle započitatelné praxe), osobní příplatek po zkušební době (do
výše 17.180 Kč), mimořádné odměny podle dosažených pracovních výsledků
Stručná náplň práce
- provádění úkonů v řízení o přestupcích
- samostatné zajišťování vysvětlení a výpovědi a další podklady potřebné pro vedení správního řízení,
- zajišťování účasti účastníků řízení na ústním jednání, provádění ústního jednání, dokazování,
- vyžadování a vyhodnocování odborných posudků a vysvětlení
- vydávání procesních rozhodnutí k zajištění účelu řízení a konečných rozhodnutí ve věcech
- vydávání rozhodnutí o zadržení řidičského průkazu
Předpoklady pro vznik pracovního poměru úředníka/úřednice podle § 4 zákona o úřednících
a) fyzická osoba, která dosáhla věku 18 let
b) občan České republiky nebo cizí státní občan s trvalým pobytem v České republice, který ovládá
český jazyk
c) plná svéprávnost
d) bezúhonnost2
Další předpoklad pro výkon práce
a) prokázání zvláštní odborné způsobilosti pro výkon správní činnosti podle § 21 zákona o
úřednících na úseku přestupkového řízení ve věcech bezpečnosti a plynulosti provozu na
pozemních komunikacích a správního řízení souvisejícího a na úseku správního rozhodování o
řidičských oprávněních a řidičských průkazech3
b) prokázání odborné způsobilosti k provádění úkonů v řízení o přestupku podle § 111 zákona
č. 250/2016 Sb.4
Požadované vzdělání
- vysokoškolské vzdělání v bakalářském studijním programu nebo vyšší odborné vzdělání4
Další požadavky
- znalost problematiky dopravně bezpečnostní a související legislativy (zejména znalost zákona
- orientace v problematice přestupového a správního řízení
- schopnost interpretovat právní a technické předpisy
- schopnost vyhledávat ve veřejně dostupných rejstřících a používat automatizované systémy
- znalost práce na PC (MS Office, Internet)
Osobnostní předpoklady
- velmi dobré komunikační dovednosti, dobré vyjadřovací schopnosti v mluveném i písemném
- schopnost jednat s lidmi, zvládání zátěže
- logické myšlení, pečlivost, samostatnost a zodpovědný přístup ke svěřeným úkolům
Výhodou
- praxe v oblasti správního nebo přestupkového řízení
Nabízíme
- pružnou pracovní dobu
- 5 týdnů dovolené, 5 dní indispozičního volna
- příspěvek na bydlení i možnost služebního bytu
- příspěvek na roční jízdné městskou hromadnou dopravou (Lítačka)
- příspěvek na stravování formou elektronické stravenkové karty
- příspěvek na penzijní připojištění
- příspěvek na rehabilitaci pro osoby se zdravotním postižením
- možnost čerpání benefitů v systému Cafeteria (např. na jazykové vzdělávání, kulturní
- podporu profesního i osobního rozvoje, vstupní a průběžné vzdělávání
- možnost využití programu mentoringu a koučinku
- podporu slaďování pracovního a rodinného života, možnost využití dvou dětských skupin pro děti
zaměstnanců, letní tábor a kulturně-vzdělávací akce pro děti zaměstnanců v době krátkodobých
prázdnin
- pracoviště Praha 4
Více informací o odměňování, dalších pracovních podmínkách a zaměstnaneckých benefitech naleznete na
našich kariérních stránkách.
Způsob podání přihlášky do výběrového řízení
Uchazeč/uchazečka podává přihlášku5 k výběrovému řízení, jejíž náležitosti podle § 7 odst. 4 zákona o
úřednících, jsou:
- jméno, příjmení, titul
- datum a místo narození
- státní příslušnost
- místo trvalého pobytu
- číslo občanského průkazu (číslo dokladu o povolení k pobytu, jde-li o cizího státního občana)
- datum a podpis.
(Pro podání přihlášky lze využít formulář, který naleznete níže.)
K přihlášce je podle § 7 odst. 5 zákona o úřednících, nutno připojit:
1. životopis, ve kterém budou strukturovaně uvedeny údaje o dosavadních zaměstnáních, odborných
znalostech a dovednostech, včetně znalostí týkajících se správního řízení
2. výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší než 3 měsíce (originál nebo ověřenou kopii), u cizích
státních občanů též obdobný doklad osvědčující bezúhonnost vydaný domovským státem; pokud
takový doklad domovský stát nevydává, doloží se bezúhonnost čestným prohlášením
3. ověřenou kopii dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání6.
Přihlášku s požadovanými doklady v uzavřené obálce je nutno podat tak, aby ji vyhlašovatel obdržel
nejpozději dne 10. července 2023 v podatelně Magistrátu hlavního města Prahy, Jungmannova 35/29,
111 21 Praha 1.
Na obálku prosím uveďte:
NEOTEVÍRAT – výběrové řízení
referent/ka správního řízení-přestupky/DSC/2447/VR125/23
Hlavní město Praha – Magistrát hlavního města Prahy
odbor personální
Jungmannova 35/29, 111 21 Praha 1
Přihlášku do výběrového řízení lze podat rovněž prostřednictvím datové schránky. U požadovaných
příloh k přihlášce musí být provedena autorizovaná konverze do elektronické podoby, pokud nejsou
doloženy v listinné podobě. Přihlášku s požadovanými doklady je nutno podat tak, aby ji vyhlašovate l
obdržel ve výše uvedeném termínu do datové schránky hlavního města Prahy: 48ia97h. Do předmětu
v datové zprávě prosím uveďte: odboru personálnímu-NEOTEVÍRAT-výběrové řízení- referent/ka
správního řízení-přestupky/DSC/2447/VR125/23.
Vyhlašovatel si vyhrazuje právo zrušit výběrové řízení bez uvedení důvodu kdykoliv v jeho průběhu
nebo nevybrat žádného uchazeče.
Ing. Martin Kubelka, Ph.D.
ředitel Magistrátu hlavního města Prahy